Do kraja godine auto-putem od Čačka do Požege za 20 minuta

Foto: Pixabay

Pojačana je dinamika radova na izgradnji deonice auto-puta od Preljine do Požege. Kako se planira, do Nove godine će se auto-putem od Čačka do Požege stizati za 20 minuta. Ovo je jako značajno, jer će se odmah nastaviti gradnja saobraćajnice prema Crnoj Gori i BiH.

Deonica od Preljine do Požege u stručnim krugovima važi za najzahtevniju na auto-putu „Miloš Veliki“.

Od ukupne dužine trase, oko 50 odsto su tuneli, mostovi, nadvožnjaci. Projektovana dužina deonice iznosi oko 30 kilometara.

U trupu auto-puta predviđeno je 30 mostova (ukupne dužine 6.500 metara, odnosno oko 3.250 metara auto-puta), šest nadvožnjaka u sklopu devijacija (ukupne dužine 555 metara), četiri nadvožnjaka u sklopu petlji (ukupne dužine 1.600 metara) i pet mostova van auto-puta (ukupne dužine 300 metara).

Pa ako se uzme sad da putovanje između Požege i Čačka traje oko sat, sat i po, kada se završi auto-put stići će se za 20 minuta, kaže glavni projektant CIP-a Nevenka Đokić.

Tokom izgradnje auto-puta maksimalno se vodi računa o bezbednosti, a postavljaju se zaštitne ograde najvećeg kvaliteta. Najveća zaštita je na mostovima, a ograda može da izdrži i udar šlepera koji se kreće velikom brzinom i pod punim je teretom.

Sada je na gradilištu više od hiljadu radnika. Ovo je i najveći kamionski posao trenutno na Balkanu.

Ovde svaki dan prođe preko hiljadu kamiona i ovo je signal da se približavamo kraju, tvrdi ministar infrastrukture Tomislav Momirović.

U Požegi projektovana deonica se nastavlja na deonicu Požega–Boljare, koja predstavlja auto-putnu vezu sa Crnom Gorom i čija se izrada idejnog projekta očekuje, i na deonicu Požega–Kotroman, koja predstavlja auto-putnu vezu sa Sarajevom i čije je projektovanje u toku.

IZVORRTS.rs/D. Milutinović
Dobro došli na portal Direkt.rs, preuzimanje svih vesti je dozvoljeno uz navođenje izvora. Molimo Vas da nas kontaktirate za označavanje autora ili uklanjanje fotografija na direkt.rs@gmail.com. Svi komentari koji budu poslati moraju biti pregledani od strane administratora. Uvredljivi komentari biće odmah izbrisani, dok ostali komentari mogu biti uređeni ili cenzurisani zavisno od njihovog sadržaja.