PALA PRODAJA NOVIH, ALI NE I POLOVNIH VOZILA: Kako koronavirus utiče na tržište automobila?

Foto: Peugeot promo

Dok je epidemija koronavirusa u Srbiji smanjila prodaju novih automobila za 30 odsto istovremeno nije imala isti efekat i na polovna vozila čija je prodaja, u našoj zemlji, povećana za pet do sedam odsto.

Prema podacima Republičkog zavoda za statistiku tokom drugog kvartala 2020. godine u Srbiji je prvi put registrovano 35.073 putnička vozila, od čega je 14,8 odsto do dve godine starosti.

Najbrojnije marke putničkih vozila u Srbiji su volkswagen, opel, peugeot, renault i audi. Od ukupnog broja prvi put registrovanih putničkih vozila, 66,8 odsto koristi dizel kao pogonsko gorivo, dok benzin koristi 29,9 odsto.

Generalni sekretar Srpske asocijacije uvoznika novih automobila i delova Boban Nikolić kaže za Danas da je zbog pandemije koronavirusa opala potražnja zbog čega je zabeležen pad prodaje u odnosu na isti period prošle godine.

Kada je reč o podacima Republičkog zavoda za statistiku nisam ih dosad video i ne znam po kojoj metodologiji je rađena statistika. Ono što pouzdano znam je da je u prvih sedam meseci ove godine u Srbiji registrovano 15.000 novih i oko 85.000 polovnih vozila. U periodu vanrednog stanja smanjena je aktivnost na registraciji automobila. Nadležne službe u Ministarstvu unutrašnjih poslova nisu radile pa je nastupio period u kome nije mogao da se sprovodi proces registracije automobila. Situacija se popravila neznatno u maju a potom u junu, navodi naš sagovornik.

On dodaje da je kada je reč o novim vozilima evidentno došlo do pada prodaje za oko 30 odsto u odnosu na 2019. godinu.

Zbog pandemije mnogi ljudi rade od kuće, manje se koriste prevozna sredstva, pa se to odrazilo na tržište prodaje novih automobila. Definitivno je da nije bilo koronavirusa da bi smo ako ne povećali prodaju onda je zadržali na nivou iz 2019. godine – objašnjava Nikolić.

Sa druge strane, navodi generalni sekretar Srpske asocijacije uvoznika novih automobila i delova, uvoznici polovnih vozila nisu imali probleme sa padom prodaje.

Naprotiv oni su je čak i uvećali. Prema podacima koje imam, procenat prodatih polovnih vozila u Srbiji za prvih sedam meseci povećan je za pet do sedam odsto. Trend povećanja prodaje polovnih vozila se održava iz godine u godinu. Razlog što i pored krize uzrokovane koronavirusom procenat prodatih polovnih vozila na našim prostorima ne opada je činjenica da vozači veoma jeftino mogu da pazare polovne automobile. Osnovni problem u tome je što je reč o vozilima starim i po 20 godina, naglašava Nikolić.

IZVORDanas / G. Vlaović
Dobro došli na portal Direkt.rs, preuzimanje svih vesti je dozvoljeno uz navođenje izvora. Molimo Vas da nas kontaktirate za označavanje autora ili uklanjanje fotografija na direkt.rs@gmail.com. Svi komentari koji budu poslati moraju biti pregledani od strane administratora. Uvredljivi komentari biće odmah izbrisani, dok ostali komentari mogu biti uređeni ili cenzurisani zavisno od njihovog sadržaja.