Država uvećala vlasnički udeo u Er Srbiji na 82 odsto

Foto: Tanjug

Na osnovu ugovora između Ministarstva privrede i Er Srbije, danas je izvršena dokapitalizacija srpske nacionalne avio-kompanije, pri čemu je država Srbija povećala svoj vlasnički udeo u Er Srbiji sa dosadašnjih 51 na 82 odsto, dok je udeo Etihad ervejza umanjen sa 49 na 18 odsto, saopšteno je iz Er Srbije.

Kako je navedeno, uvećanje osnovnog kapitala Društva, preduzeto je u cilju otklanjanja poremećaja u privredi prouzrokovanih pandemijom zarazne bolesti kovid-19.

Generalni direktor Er Srbije Dankan Nejsmit zahvalio je Vladi Srbije na tome što je pružila podršku nacionalnoj avio-kompaniji da prevaziđe prepreke u poslovanju uzrokovane pandemijom koronavirusa u najtežoj godini u istoriji putničkog avio-saobraćaja.

On je dodao da su na taj način stvorene osnove za dalje nesmetano poslovanje i da će, uz temeljne mere racionalizacije poslovanja kompanije koje su već uveliko u toku, Er Srbija moći da prevaziđe teškoće, učvrsti svoju poziciju lidera u regionu i nastavi da pruža direktan i indirektan doprinos srpskoj ekonomiji, pre svega saobraćaju i turizmu.

Dokapitalizacija srpske nacionalne avio-kompanije preduzeta je na zahtev Er Srbije, u skladu sa uredbom Vlade Srbije iz oktobra 2020. godine, kojom se predviđa mera dokapitalizacije privrednih subjekata pogođenih pandemijom.

Ta uredba u potpunosti je usklađena sa Privremenim pravnim okvirom Evropske komisije, kojim se uređuju mere državne pomoći za podršku privredi u toku trenutne pandemije KOVID-19, uključujući i dokapitalizaciju, navedeno je u saopštenju avio-kompanije.

Na zahtev Vlade Srbije, Komisija za kontrolu državne pomoći je razmotrila predložene mere i potvrdila da je mera uvećanja osnovnog kapitala Društva usklađena sa pozitivno-pravnim propisima Republike Srbije, čime su se stvorili uslovi da se dokapitalizacija sprovede.

Mali: Novac će biti iskorišćen za saniranje gubitaka

Ministar finansija Siniša Mali izjavio je za Tanjug da je danas završen proces dokapitalizacije nacionalne avio-kompanije Er Srbija čime je promenjena vlasnička struktura, tako da će Etihad biti 18 odsto vlasnik Er Srbije, a preostalih 82 odsto država Srbija.

Mali ističe da će novac koji je uplaćen za dokapitalizaciju biti iskorišćen za saniranje gubitaka koje je Er Srbija imala tokom pandemije, ali i za vraćanje pojedinih dugova koje ta kompanija ima prema bankama.

Na pravi način smo time stabilizovali našu avio-kompaniju, kao i njen bilans stanja, ojačali smo učešće države u njoj i vratili neke kredite i dugove koje je napravila zbog korone, rekao je Mali.

Dodaje da je država u protekla dva meseca veoma pažljivo, strpljivo i posvećeno radila na programu restrukturiranja i na procesu, kako je naveo, državne pomoći avio-kompaniji, koja je, podseća Mali, dozvoljena evropskim zemljama od Evropske komisije kako bi te kompanije ublažile negativne posledice pandemije.

Cela EU je to dozvolila. Lufthanzi je Nemačka pomogla sa devet milijardi evra, Er Fransu je Francuska pomogla sa šest milijardi evra, tako smo i mi pomogli našoj nacionalnoj kompaniji i potpuno je stabilizovali, ističe Mali.

Ukazuje da Crna Gora nije imala način da pomogne svojoj avio-kompaniji Montenegro erlajns, upravo zbog toga što se, kaže, nisu pridržavali definisanih pravila EK o državnoj pomoći.

Ne samo što Er Srbija bez problema ulazi u 2021. godinu, već, dodaje Mali, razmišlja se i korak dalje – kako da se iskoristi prazan prostor na linijama iz Tivta i Podgorice, kako bi naša kompanija zaradila još novca i maksimizirala linije.

Ističe da je Er Srbija od nacionalnog intresa i podsetio da je ta kompanija tokom pandemije dovezla medicinsku opremu, respiratore, lekove, ali i naše građane sa brojnih svetskih destinacija gde su se u tom momentu zatekli.

Mali je naglasio i da je prošle nedelje usvojen plan restrukturiranja tog preduzeća.

IZVORTanjug / RTV
Dobro došli na portal Direkt.rs, preuzimanje svih vesti je dozvoljeno uz navođenje izvora. Molimo Vas da nas kontaktirate za označavanje autora ili uklanjanje fotografija na direkt.rs@gmail.com. Svi komentari koji budu poslati moraju biti pregledani od strane administratora. Uvredljivi komentari biće odmah izbrisani, dok ostali komentari mogu biti uređeni ili cenzurisani zavisno od njihovog sadržaja.